Trasy Rumunii …

Sezon motocyklowy zakończony (chociaż niektórzy się nie poddają) …                      zaczął się czas planowania i obmyślania przyszłorocznych tras, duża część motocyklistów właśnie teraz ma czas na opisanie i wrzucenie do sieci relacji z tegorocznych wojaży …

takie relacje mogą być świetną inspiracją dla niezdecydowanych i niedoświadczonych (w tym i dla mnie). Czytając różne opisy na blogach i grupach motocyklowych trudno nie zauważyć, że ostatnio wielkim zainteresowaniem cieszy się Rumunia i oczywiście jej najpopularniejsze trasy: Transalpina i Transfogarska.

Transalpina – to potoczna nazwa rumuńskiej drogi krajowej DN67C (ok. 148 km długości),  jest najwyżej położoną trasą w Rumunii, ponieważ na przełęczy Urdele osiąga wys. 2145 m.n.p.m. Od jesieni 2012 jest na całej długości pokryta nawierzchnią asfaltową (wcześniej była szutrowa). Z uwagi na warunki atmosferyczne najwyżej położone odcinki są nieprzejezdne w miesiącach zimowych. Ze względu na serpentyny górskie i piękne widoki trasa jest bardzo popularna wśród motocyklistów …

Transfogarska – to z kolei krajowa DN7C (ok 150 km długości) i pod względem wysokości jest druga po Transalpinie. Została wybudowana w latach 1970–1974 na polecenie Nicolae Ceausescu w miejscu istniejących duktów leśnych oraz szlaków górskich.                          W najwyższym punkcie osiąga 2042 m.n.p.m.. Do najciekawszych atrakcji turystycznych drogi należą m in. należący do słynnego Włada Palownika Zamek Poenari, zapora na rzece Ardżesz oraz przecinający góry 884 metrowy tunel (najdłuższy w Rumunii). Na całej swojej długości trasa dostępna jest od 15 czerwca do 15 września.

To tylko „suche” fakty, ogólne informacje… mam nadzieję, że kiedyś będę mogła wstawić fotki z podróży i opisać własne wrażenia po przejechaniu tych pięknych tras …

lwg

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *